Kafedraning o‘quv-uslubiy faoliyati uchun mas’ul: assistent Tursunova O.A.
Kafedrada tahsil oladigan talabalar: pediatriya fakultetining 1-kurs “Tibbiyot mutaxassisligiga kirish” fanidan, Oliy hamshiralik ishi fakulteti 1-kurs “Hamshiralik ishi” fanidan, pediatriya, tibbiyot va tibbiyot-pedagogika fakulteti 2, 3-kurs talabalari – “Bolalar kasalliklari propedevtikasi” fanidan, tibbiyot-biologiya fakulteti 4-kurs “Gematologiya” fanidan, xalqaro fakultet 2 va 3-kurs talabalari “Bioetika” fanidan. Kafedrada “Pediatriya” ixtisosligi boʻyicha klinik ordinatorlar ham tayyorlanadi.
2023/2024 oʻquv yili uchun dars jadvali
Душанба
Сешанба
Чоршанба
Пайшанба
Жума
Шанба
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
9:00–10:20
10:35–11:55
12:50–14:15
14:30–15:50
1
Axрарова Н.A.КДП-2
320-2
315-1
2
Ядгарова Н.Д.Дом малютки
104-1
104-2
102-1
103-2
101-2
107-1
102-2
101-1
105-1
103-1
106-1
3
Садирходжаева А.А.МФ-215
315-2
306-1
304-1
323-2
305-2
325-2
4
Умарова М.С.КДП-1
313-ди
310-ди
311-ди
302-1
312-ди
304-2
301-1
303-2
5
Турсунова О.А.КДП-3
102-ОХИ
101-ОХИ
ХФД-301
324-2
103-ОХИ
ХФД-302
ХФП-301
6
Шарипова З.У.Кабул-4
308-2
316-2
312-1
306-2
302-2
311-2
302-ди
305-1
301-ди
303-ди
307-1
7
Мадрахимова Д.М.Кабул-2
319-ди
317-1
315-ди
322-ди
310-2
313-1
316-1
8
Шерматова З.А.МФ-222
319-2
323-ди
318-2
322-1
9
Садикова А.М.МФ-214
324-ди
325-ди
321-2
314-1
10
Халдарбекова М.А.КДП-5
308-ди
313-2
301-2
311-1
314-2
309-ди
310-1
307-ди
312-2
11
Мухамадёрова Д.Ш.МФ-212
306ДИ
317-2
304-ДИ
309-1
305ДИ
308-1
309-2
303-1
307-2
12
Тураева Ю.Ш.Кабул-1
316-ди
321-ди
318-1
319-1
327-2
323-1
317-ди
318-ди
13
Марупова Н.А.Кабул-3
320-ди
112-2
326-2
110-2
314-ди
322-2
320-1
122-1
121-1
321-1
14
Мамбеткаримова М.С.МФ-214
111-2
116-2
115-1
115-2
120-1
113-2
114-2
119-1
108-2
123-1
117-1
109-2
118-1
15
Абдуллаева У.У.Сим.Центр
105-2
120-2
107-2
119-2
114-1
116-1
106-2
117-2
118-2
16
Садикова Р.Р.Симул.центр
109-1
110-1
112-1
123-2
108-1
122-2
113-1
121-2
111-1
Bolalar kasalliklari propedevtikasi fanidan III kurs 60910300 – Pediatriya ishi yo’nalishi talabalariga 2023-2024 o’quv yili uchun ma’ruzalar tematik rejasi
1.
Bolalar hazm qilish tizimi anatomo-fiziologik hususiyatlariva kasalliklari semiotikasi Bolalarda hazm tizimi anatomo-fiziologik hususiyatlari. Bolalarda uchraydigan hazm tizimi kasalliklari semiotikasi (o‘tkir qorin, sariklik, mal’absorbsiya, gastroenterokolit, jigar yetishmovchiligi) va sindromlari.
2.
Bolalar siydik hosil qilish va siydik ajratish a’zolari anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Ayiruv organlari anatomo – fiziologik hususiyatlari. Kasalliklar semiotikasi va sindromlari (siydik qoldig‘i sindromi, buyrak yetishmovchiligi sindromi).
3.
Bolalarda qon va qon yaratuvchi a’zolar anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Bolalar qon va qon hosil bo‘lish a’zolari anatomik – fiziologik hususiyatlari. Qon va qon hosil bo‘lish a’zolari kasalliklari sindromi (anemiya, leykoz, gemorragik, periferik limfa tugunlari kattalashish) va semiotikasi (periferik qonni asosiy ko‘rsatkichlarini kamayishi, ko‘payishi).
4.
Bolalarda endokrin tizimi anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Bolalarda endokrin tizimini anatomik fiziologik hususiyatlari. Bolalarda endokrin tizimini asosiy kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
5.
Bolalarda moddalar almashinuvi. Bolalarda suv-tuz almashinuvi hususiyatlari. Bolani yoshiga qarab organizmdagi suv mikdorini va uning xujayra ichida va tashqarisida taqsimlanishi. Kislotali-ishqoriy muvozanat. Suv – tuz almashinuvi buzilishi (degidratasiya, suv intoksikasiyasi), giperosmolyar holat. Metabolik asidoz, respirator asidoz. Metabolik alkaloz, respirator alkaloz, eksikoz.
6.
Bolalarda energiya almashinuvi. Bolalarda energiya almashinuvi hususiyatlari, energiya, oqsil va kaloriyaga bo‘lgan talab. Oqsil, uglevod va yog‘ almashinuvi hususiyatlari. Oqsil (seliakiya, sigir suti oqsilini hazm qila olmaslik, aminoasidopatiyalar), uglevod (disaxaridlar yetishmovchiligi, glikogenozlar, galaktozemiya, fruktozuriya va fruktozemiya) va yog‘ (giperlipidemiya, to‘qima lipidlari sindromi) almashinuvi asosiy kasalliklar semiotikasi
7.
Bolalarni ko‘krak suti bilan ovqatlantirish Ko‘krak suti bilan ovqatlantirish va uning bolani to‘g‘ri rivojlanishidagi ahamiyati. Qo‘shimcha ovqat.
Bolalar kasalliklari propedevtikasi fanidanIII kurs60910300 – Pediatriya ishiyo’nalishi talabalariga 2023-2024 o’quv yili uchun amaliy mashg’ulotlar tematik rejasi
1
Bolalarda hazm tizimini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari.
2
Bolalarda hazm tizimini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Koprogramma interpretasiyasi
3
Bolalarda hazm tizimini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
4
Bolalarda siydik hosil qilish va ajratish a’zolarini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Siydik tahlillari interpretasiyasi
5
Bolalarda siydik hosil qilish va ajratish a’zolarini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
6
Bolalarda qon yaratish a’zolarini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Turli yoshdagi bolalarda periferik qon tarkibi.
7
Bolalarda qon yaratish a’zolarini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
8
Bolalarda endokrin tizimini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari
9
Bolalarni jismoniy, asab-ruhiy va jinsiy rivojlanishini kompleks baholash.
10
Bolalardan anamnez yig‘ish va barcha a’zo va tizimlar bo‘yicha ob’ektiv tekshirish. Kasallik tarixini himoyalash.
11
Bolalarni ko‘krak bilan oziqlantirishni fiziologik asoslari. Bolalarni ko‘krak bilan oziqlantirishni qo‘llab – quvvatlash
12
Ko‘krak bilan boqishda ona va bola tomonidan bo‘ladigan qiyinchiliklarda maslahat berish tamoyillari. Emizikli onalarni ovqatlanish tartibi
13
Qo‘shimcha ovqat berish. Bolalarga qo‘shimcha ovqat berish muddatlari va qoidalari. Qo‘shimcha ovqatlarni tayyorlash texnologiyalari.
14
Bolalarni davolovchi ovqatlantirish haqida tushuncha.
15
2 yoshdan katta bolalarni rasional ovqatlantirish bo‘yicha maslahatlar.
Bolalar kasallikalari propedevtikasi ” fanidan III davolash ishi fakultetitalabalarining 2022-2023 o’quv yilining kuzgi semestri uchun amaliymashg’ulotlar kalendar-tematik rejasi
1.
Bolalarda hazm tizimini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Koprogramma interpretasiyasi
2.
Bir yoshgacha bolalarda hazm tizimini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
3.
Bir yoshdan katta bolalarda hazm tizimini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
4.
Bolalarda siydik hosil qilish va ajratish a’zolarini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Siydik tahlillari interpretasiyasi
5.
Bolalarda siydik hosil qilish va ajratish a’zolarini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
6.
Bolalarda qon yaratish a’zolarini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari. Turli yoshdagi bolalarda periferik qon tarkibi.
7.
Bolalarda qon yaratish a’zolarini kasalliklari semiotikasi va sindromlari.
8.
Bolalarda endokrin tizimini anatomo-fiziologik hususiyatlariga ko‘ra tekshirish usullari
9.
Bolalarni jismoniy, asab-ruhiy va jinsiy rivojlanishini kompleks baholash.
10.
Bolalardan anamnez yig‘ish va barcha a’zo va tizimlar bo‘yicha ob’ektiv tekshirish. Kasallik tarixini himoyalash.
11.
Bolalarni ko‘krak bilan oziqlantirishni fiziologik asoslari. Bolalarni ko‘krak bilan oziqlantirishni qo‘llab – quvvatlash
12.
Ko‘krak bilan boqishda ona va bola tomonidan bo‘ladigan qiyinchiliklarda maslahat berish tamoyillari. Emizikli onalarni ovqatlanish tartibi
13.
Qo‘shimcha ovqat berish. Bolalarga qo‘shimcha ovqat berish muddatlari va qoidalari.
14.
Qo‘shimcha ovqatlarni tayyorlash texnologiyalari.
15.
Bolalarni davolovchi ovqatlantirish haqida tushuncha.
16.
2 yoshdan katta bolalarni rasional ovqatlantirish bo‘yicha maslahatlar.
Bolalar kasallikalari propedevtikasi ” fanidan III davolash ishi fakulteti talabalarining 2023-2024 o’quv yilining kuzgi semestri uchun ma’ruzalar kalendar-tematik rejasi
1
Bolalar hazm qilish tizimi anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Bolalarda hazm tizimi anatomo-fiziologik hususiyatlari. Bolalarda uchraydigan hazm tizimi kasalliklari semiotikasi (o‘tkir qorin, sariklik, mal’absorbsiya, gastroenterokolit, jigar yetishmovchiligi) va sindromlari.
2
Bolalar siydik hosil qilish va siydik ajratish a’zolari anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Ayiruv organlari anatomo – fiziologik hususiyatlari. Kasalliklar semiotikasi va sindromlari (siydik qoldig‘i sindromi, buyrak yetishmovchiligi sindromi).
3
Bolalarda qon va qon yaratuvchi a’zolar anatomo-fiziologik hususiyatlari va kasalliklari semiotikasi Bolalar qon va qon hosil bo‘lish a’zolari anatomik – fiziologik hususiyatlari. Qon va qon hosil bo‘lish a’zolari kasalliklari sindromi (anemiya, leykoz, gemorragik, periferik limfa tugunlari kattalashish) va semiotikasi (periferik qonni asosiy ko‘rsatkichlarini kamayishi, ko‘payishi).
Tibbiyot kasbiga kirish fanidan I kurs 60910300 – Pediatriya ishiyo’nalishi talabalariga 2023-2024 o’quv yili uchun amaliy mashg’ulotlar tematik rejasi
1
Bolalar huquqlarini himoyalovchi Xalqaro Konvensiya. Bolalarga va o‘smirlarga davolash-profilaktik yordam ko‘rsatishning zamonaviy tamoyillari. Tibbiyot xodimlari faoliyatining etik-deontologik tamoyillari.
2 soat
2
Shifoxonasining tuzilishi: ma’muriy – xo‘jalik bo‘lim, qabul bo‘limi, davolash bo‘limlari, mahsus davolash bo‘limlari, tashxislash bo‘limi, yordamchi bo‘limlar. Shifoxonani ishlash tartibi: davolash-ximoyalash, sanitar-gigienik, epidemiyaga qarshi kurash tartibi
2 soat
3
Qabul bo’limini tuzlishi va ish faoliyatini shakllantirish. Bemor bolalarni tashish (transportirovka) qoidalari. Turli yoshidagi va og‘ir bemor bolalarni tashish (transportirovka) hususiyatlari
2 soat
4
Davolovchi bo’limini tuzlishi va ish faoliyatini shakllantirish. Bemor xonasini sanitar holatini nazorat qilish, toza va ishlatilgan choyshablarni saqlash va almashtirish tartibi. Bemor bolalar ota-onalarining tashrifi va oziq-ovqat olib kelishini nazorat qilish. Xamshira postini tashkil qilish. Tibbiy xujjatlar va navbatchilikni qabul qilish va topshirish tartibi va qoidalari. Dori vositalarini hisobga olish va saqlash
2 soat
5
Jarroxlik bo’limini tuzlishi va ish faoliyatini shakllantirish. Bog’lov xonasini tuzilishi, aseptika va antiseptika haqida tusuncha
2 soat
6
Peanimatsiya va intensiv davolash bo’limini tuzlishi va ish faoliyatini shakllantirish. Ogir bemorlarni parvarish qilish. Yotoq ayralarni oldini olish
2 soat
7
Hozirgi zamon tibbiyotida yatrogeniya va evtonoziya muammolari
2 soat
8
Shifoxonani epidemiyaga qarshi kurash ish tartibi. Dezinfeksiya turlari. Dezinfeksiyalovchi suyuqliklarni tayyorlash va ishlatish texnikasi
2 soat
9
Shifoxonani sanitar-gigienik ishlash tartibi. Bolalar shifoxonasi xodimlarining shaxsiy gigienasi. Turli yoshdagi sog‘lom va bemor bolalarni shaxsiy gigenasi. Bemorlarni ustki kiyimlari va o’rin ko’rpasini almashtirish qoidalari
2 soat
10
Chaqaloqlarni cho‘miltirish texnikasi. Ko‘z, quloq, sochlarni parvarishi, qizlar gigienasini o‘ziga xosligi. Turli yoshdagi bolalarni kiyim kechaklari, poyafzali. Erta yoshdagi bolalarni tuvakka o‘rgatish. Katta yoshdagi bemorlarni xojatga chiqishida yordamlashish
2 soat
11
Bolalarni shifoxona sharoitida ovqatlantirishni tashkil qilish. Parxez taomlari. Oshxona va ovqat tarqatish xonasini jixozlanishi. Idish tovoqlarni yuvish va dezinfeksiya qilish. Porsionnik tuzish qoidalari. Bir yoshgacha sog‘lom bolalarni ovqatlantirish haqida tushuncha
2 soat
12
Bolalarni chiniqtirish to‘g‘risida tushuncha. Chiniqtirish turlari. Skelet deformasiyasini oldini olish. Uqalash texnikasi. Gimnastika
2 soat
13
Turli yoshdagi bolalarni jismoniy va asab-ruhiy tarbiyalash vositalari. Turli yoshdagi bolalarni kun tartibi, uyqu. Jismoniy, aqliy, estetik tarbiyani kompleks elementlari. Bolalar xonasini estetik jihozlash. Xona anjomlari va o‘yinchoqlarni tanlash