Kafedrada pediatriya, tibbiy va tibbiy-pedagogika fakultetlarining 2-kurs talabalari, Oliy hamshiralik ishi 1-kurs talabalari, shuningdek, pediatriya va xalqaro tibbiyot fakulteti ToshPTI asosiy binosining 4-qavatidagi «Biologik kimyo» fani bo’yicha tahsil olmoqda.
Fan bo‘yicha talabalar bilimini baholash va nazorat qilish me’zonlari
Baholash usullari | Ekspress testlar, yozma ishlar, og‘zaki so‘rov, prezentatsiyalar | ||
Baholash mezonlari | 86-100 ball «a’lo» Talaba o‘qituvchining barcha savollariga to‘liq va to‘g‘ri javob beradi. Ijodiy fikirlaydi va organizmdagi patologik jarayonlar va qiymatlarni tushintirib bera oladi. Vaziyatli masalalarni to‘g‘ri echadi, ijodiy yondoshadi va javobni to‘liq asoslab beradi. Laboratoriya ishini bajarishda aktiv qatnashadi. Mustaqil ishni prezentasiya kurinishida bajaradi, ko‘plab internet ma’lumotlaridan va slaydlardan foydalanadi. Munozaralarda faol qatnashadi va muammoni echishga ijodiy yondoshadi.- fanga oid nazariy va uslubiy tushunchalarni to‘la o‘zlashtira olish; – fanga oid biokimyoviy ko‘rsatkichlarni tahlil qilishda ijodiy fikrlay olish; – o‘rganilayotgan jarayonlar haqida mustaqil mushohada yuritish; – o‘rganilayotgan jarayonga ta’sir etuvchi omillarni aniqlash va ularga to‘la baho berish; – tahlil natijalari asosida vaziyatga to‘g‘ri va xolisona baho berish; – o‘rganilayotgan biokimyoviy hodisa va jarayon to‘g‘risida tasavvurga ega bo‘lish; – o‘rganilayotgan jarayonlarni analitik jadvallar orqali tahlil etish va tegishli qarorlar qabul qilish. 71-85 ball «yaxshi» Talaba o‘qituvchining barcha savollariga to‘g‘ri javob beradi. Ijodiy fikirlaydi, organizmdagi patologik jarayonlar va qiymatlarni tushintirib bera oladi, ammo ba’zi mexanizmlarni tushuntirishda qiynaladi. Vaziyatli masalalarni to‘g‘ri echadi, ijodiy yondoshadi lekin javobni to‘liq asoslab beraolmaydi. Laboratoriya ishini bajarishda aktiv qatnashadi. Mustaqil ishni doklad kurinishida bajaradi, internet ma’lumotlaridan va slaydlardan foydalanadi. Munozaralarda faol qatnashadi va muammoni echishga ijodiy yondoshadi. – o‘rganilayotgan jarayonlar haqida mustaqil mushohada yuritish; – tahlil natijalarini to‘g‘ri aks ettira olish; – o‘rganilayotgan biokimyoviy hodisa va jarayon to‘g‘risida tasavvurga ega bo‘lish; – o‘rganilayotgan jarayonga ta’sir etuvchi omillarni aniqlash va ularga to‘la baho berish; – o‘rganilayotgan jarayonlarni jadvallar orqali tahlil etish va tegishli qarorlar qabul qilish. 55-70 ball «qoniqarli» Talaba o‘qituvchining savollariga to‘liq javob bermaydi. Kimyoviy jarayonlar haqida mushohada yuritadi lekin kupgina xatolarga yo‘l kuyadi. Vaziyatli masalalarni to‘g‘ri echmaydi. Laboratoriya ishini bajarishda aktiv qatnasha olmaydi. Mustaqil ishni tulik bajarmaydi, internet ma’lumotlaridan va slaydlardan foydalanmaydi. Munozaralarda faol qatnasha olmaydi. – o‘rganilayotgan jarayonga ta’sir etuvchi omillarni aniqlash va ularga to‘la baho berish;- o‘rganilayotgan biokimyoviy hodisa va jarayon to‘g‘risida tasavvurga ega bo‘lish;- o‘rganilayotgan jarayonlarni analitik jadvallar orqali tahlil etish. 0-54 ball «qoniqarsiz» Organizmda kechadigan kimyoviy jarayonlar haqida bilmaydi. Laboratoriya ishini mustaqil bajara olmaydi. Testlarni to‘g‘ri echmaydi. Mustaqil ishni bajara olmaydi. – o‘tilgan fanning nazariy va uslubiy asoslarini bilmaslik; – biokimyoviy hodisa va jarayonlarni tahlil etish bo‘yicha tasavvurga ega emaslik; – o‘rganilayotgan jarayonlarga iqtisodiy usullarni qo‘llay olmaslik. | ||
Reyting baholash turlari | Mak. ball | ||
O‘zlashtirishballda | Baho | Talabaning bilim darajasi | |
18-20 ball | A’lo “5” | Talaba barcha savollarga to‘liq va to‘g‘ri javob beradi. Ijodiy fikirlaydi va organizmdagi normal va patologik jarayonlar va qiymatlarni tushintirib bera oladi. Laboratoriya ishini mazmunini klinik diagnostik axamiyatini tugri tushintirib bera oladi. | |
15-17 ball | Yaxshi “4” | Talaba barcha savollarga to‘g‘ri javob beradi. Ijodiy fikirlaydi, organizmdagi normal va patologik jarayonlar va qiymatlarni tushintirib bera oladi, ammo ba’zi mexanizmlarni tushuntirishda xatolarga yul kuyadi. Laboratoriya ishini mazmunini klinik diagnostik axamiyatini tugri tushintirib bera oladi lekin tushuntirishda xatolarga yul kuyadi. | |
11-14 ball | Qoniqarli “3” | Talaba savollarga to‘liq javob bermadi. Kimyoviy jarayonlar haqida mushohada yuritadi lekin kupgina xatolarga yo‘l kuyadi. Laboratoriya ishini mazmunini klinik diagnostik axamiyatini tugri tushintirib bera olmaydi va kup xatolarga yul kuyadi. | |
10 va undan dan kam | Qoniqarsiz“2” | Talaba savollarga umuman javob bermadi. Laboratoriya ishini mazmunini klinik diagnostik axamiyatini umuman tushintirib bera olmaydi | |
Talabalarning mustaqil ishlari | |
TMI – 5 ball (max) semestr davomidabaholanadi | TMI-3 ball TMI uchun ajratilgan mavzularni bittasidan Referativ doklad tayyorlash (qo‘llanilgan adabiyot muallifi, nomi, nashr etilgan joyi va vaqti, betlari keltiriladi) – 10 bet kompyuterda terilgan teksti ( Times New Roman, shrift 14, interval 1) – 5 ball. Baxolash tartibi: 3 ball – talaba referativ dokladni va uning prezentatsiyasini topshirdi. 4 ball – talaba referativ dokladni va uning prezentatsiyasini himoya kildi, to‘plagan joriy bali 80 va undan yuqori bo‘lgan xolda. 5 ball – talaba TIJ da biokime fanidan va chet mamlakatlar OO‘YUlaridagi TIJ larda katnashdi; talaba biokime fanidan tezis eki makola nashr etdi. Talabaning mustaqil ishi uning maxsus papkasida yig‘iladi. |
«Yuklab olish» bo’limida Siz topishingiz mumkin
1. Bioximiya uchun kalendar-tematik rejalar rus, o’zbek. va ang. tili
2. Rusiyada biokimyada talabalar uchun skrining testlari. va ang. tili
3. «Biokimyada amaliy mashg’ulotlar» o’zbek. tili